woensdag, oktober 03, 2007

E-mail van de burgemeester van Senigallia

Omdat ik toch een beetje gepikeerd was over de Italiaanse gemakzucht m.b.t. het niet beantwoorden van mijn 4 E-mails aan het bureau van toerisme in Senigallia over de vraag of wij nog ergens extra konden concerteren, heb ik mij nog maar eens tot de burgemeester (il sindaco) van Senigallia gewend. En wonder boven wonder, ik kreeg per kerende post een reactie, die neerkwam op het volgende: "Sorry voor het niet beantwoorden van uw E-mails. Helaas heb ik niet kunnen vaststellen waar uw E-mails beland zijn. Wel is het zo, dat de door u voorgestelde Rotonda zich niet leent voor grotere orkesten maar slechts voor kleinere ensembles en bovendien is de Rotonde tot eind september geopend. Het andere theater, dat wij in Senigallia hebben is helaas in de week, dat u hier bent, bezet. Overigens zou een optreden van uw orkest beter passen in een groter programma. Ik hoop van ganser harte, dat u nog eens met het orkest naar Le Marche komt en dan zullen wij u graag de gelegenheid geven ergens op te treden" Tja, het is in elk geval een beleefde E-mail, die veel van de verkeerde indrukken van lagere goden bij de gemeente Senigallia, goedmaakt. Maar of we binnenkort weer naar Le Marche (de provincie) gaan? Wie weet?

Geen opmerkingen: